Proběhla sbírka knih pro romské děti
28. 4. 2004 -, Econnect / Naděje
Pracovníci poboček občanského sdružení Naděje v Litomyšli a ve Vysokém Mýtě společně se členy Církve bratrské v Litomyšli uspořádali v dubnu sbírku dětských knížek pro nízkoprahové komunitní centrum v Písku. V tomto centru Naděje pracuje s romskými dětmi předškolního i školního věku, celkové věkové rozpětí dětí je od 4 do 15 let. Organizátoři předali do Písku celkem 99 dětských knížek, 15 dětských obrázkových časopisů a dalších pomůcek pro práci s dětmi. Děti z centra na oplátku namalovaly svým dárcům obrázky.Projekt Naděje v Písku se zaměřuje na sociální intervenci v sociálně nepřizpůsobivých a problematických rodinách nájemníků obecních bytů a byl připraven Nadějí ve spolupráci s Městem Písek. Je začleněn do Integračního programu Naděje, který je zaměřen na ochranu před sociálním vyloučením ohrožených osob a skupin obyvatel a na pomoc k reintegraci sociálně vyloučených. Projekt v Písku má multietnický charakter - většina osob bydlících v domě je romského původu. S realizací obdobných projektů má Naděje zkušenosti ze svých poboček v České Třebové, Vysokém Mýtě, Plzni a Mladé Boleslavi.
Součástí projektu jsou zejména celodenní poradenská služba pro dospělé, programy pro předškolní děti a klubové aktivity pro školáky a mládež. Cílem projektu je odstranit izolaci obyvatel domu a pomoci jim v integraci do společnosti a v neposlední řadě zabránit jejich trvalému sociálnímu vyloučení. Dílčími stupni jsou vytvoření přátelského ovzduší spolupráce (navázat dobré vztahy s nájemníky domu a získat jejich důvěru při řešení nepříznivé situace, ve které se ocitli), vytvoření motivace k aktivní úloze při řešení potřeb života komunity (potlačit lhostejnost a vyvolat zájem o změnu zdevastovaného prostředí, ve kterém žijí) a motivovat k osobní odpovědnosti za vlastní život (dosažení platební kázně při splácení nájemného a starých dluhů).
Jaké jsou zkušenosti od otevření v roce 2001? Předchozí odstup dospělých obyvatelů domu se mění v zájem o přátelský rozhovor a poskytnutí poradenství v oblasti zlepšení bytové situace, vzdělávání dětí, získání práce a trávení volného času. Aktivity pro předškolní děti se postupně vyvíjejí spíše v kombinaci školky a klubu maminek, odpolední aktivity pro školní děti a mládež navštěvuje průměrně 12 dětí.