V Paláci Akropolis se objeví japonský elektronický underground
14. 11. 2008 - PRAHA [Econnect]
Midori Hirano a Kazumasa Hashimoto se řadí mezi špičku současné hudební avantgardy. Jejich delikátní minimalistické kompozice plné křehké krásy jsou spletené z elektronických i akustických zvuků a naplňují cíl Noble Label, kterým je tvořit „hudbu pro každodenní život“. Další koncert ze série Music Infinity tak posluchačům otevře okno do kouzelného světa vznešených tónů.
Noble Label vznikl v roce 2001 a do dnešních dnů vydal dvacet nahrávek. Kvalita má jednoznačně přednost před kvantitou a všechny počiny na této značce také sdílí společnou estetiku, jež směřuje k organické hudební fúzi vyššího řádu s pomocí digitálních i analogových prostředků. Desky vydané pod značkou Noble Label charakterizuje překračování stávajících žánrů a jejich hudba se dá popsat jako post-laptopová, post-rocková či post-elektronická.
Filosofii labelu shrnuje konceptuální vymezení na jejich webové stránce, podle kterého se každý z hudebníků "soustředí na čistě krásnou a osvobozenou hudbu použitelnou pro náš každodenní život. Nic nás nepotěší tak jako když uvidíme, že naše hudba povznesla váš život a vaši náladu," dodává šéf labelu Junji Kubo na svém webu.
V unikátní premiéře labelu Noble se v Paláci Akropolis představí dvě z jejích kmenových hvězd - Kazumasa Hashimoto a Midori Hirano. Oba spojuje dlouholeté studium hry na klavír, od něhož se rozvinul zájem o o komponování hudby s pomocí nejmodernějších technologií. Kazumasa Hashimoto (34) má za sebou čtyři dlouhohrající desky, které sklidily nadšené recenze v odborném tisku po celém světě a pomohly mu získat mezinárodní věhlas hudebního inovátora. V jeho písňových kolážích hraničících s popem se proplétají chybové lupance se zvuky klavíru, klarinetu nebo kontrabasu. Jedním z hlavních zdrojů jeho kompozic je schopnost nahlížet krásu dětskýma očima. Ne náhodou jednu jeho skladbu zařadil německý hudebník Ekkehard Ehlers na svoji kompilaci Childish Music. Hashimoto je pravým mistrem japonské estetiky wabi-sabi v současné hudbě, když jeho písně vzbuzují příjemnou melancholii i touhu osvobit se z materiálního světa. Hashimoto nedávno dokončil hudbu k snímku Tokyo Sonata proslaveného japonského režiséra Kiyoshi Kurosawy a představil se na prestižním festivalu Sonar nebo na turné vedle famosního Ryuichi Sakamota nebo japonských legend Sketch Show.
Jeho kolegyně Midori Hirano je nastupující hvězdou současné japonské elektroniky. Její kouzelné kompozice využívají tradičních postupů klasické komorní hudby, Hirano je ale přizpůsobuje estetice post-rockových emočních výbojů. Za svůj debut "Lush Rush" si vysloužila srovnání s francouzskou experimentátorkou Colleen či dvojicí The Books, její skladby ale nemají daleko ani k islandským Sigur Rós. Do Prahy přijede představit své nejnovější album "klo.yuri", které vyšlo na Noble Label na začátku října. Stejně jako Hashimoto disponuje Hirano talentem pokročilé digitální alchymie a unikátním smyslem pro vyvážení zvukových elementů a nálad na miskách laboratorních vah.