TV-Turnoff Week 2006 - Dokážete být týden bez zapnuté televize?
27. 4. 2006 -, Econnect/TV-Turnoff Network

-foto-
„Tisíce organizátorů po celém světě se snaží inspirovat miliony dětí a dospělých, aby vypnuli televizi a začali se věnovat normálnímu životu, ve kterém mohou udělat více věcí, když nebudou sledovat televizi. Chceme je přesvědčit, aby tento týden slavili jako opravdový svátek života, který bude opravdovější než život na obrazovce,“ uvedl výkonný ředitel TV-Turnoff Network Frank Vespe.
V předchozích letech se organizace TV-Turnoff Week ujalo zhruba 20 tisíc organizací a podle odhadů se ho zúčastnilo téměř 8 milionů lidí. Mezi organizátory patří po celém světě školy, náboženská společenství, skautské organizace, sportovní oddíly a mnohé další. Tyto organizace se účastní z mnoha důvodů: chtějí propagovat aktivní a zdravý životní styl, čtení a vzdělávání nebo prostě přimět rodiny, aby trávili více času společně.
„TV-Turnoff Week si získal nadšení a podporu celé řady velkých organizací a milionů dětí a dospělých po celém světě. Je jasné, že stále více lidí nyní zjišťuje, že prožívají život plněji, když mají vypnutou televizi.“ V České republice se k propagaci TV-Turnoff Week připojilo neformální hnutí Bez televize - Za zábavnější život, které za své členy považuje všechny lidi, kteří se dívají méně na televizi.
„Televizní divák a jeho čas je dnes v koloběhu zadavatel reklamy - televize - televizní pořad - divák - peoplemetr - zadavatel reklamy něčím jako palivem, které celý kruh pohání. Proto je škoda každé minuty, kterou věnuje velkému televiznímu byznysu bez toho, že by byl opravdu spokojen, že svůj čas strávil u televizní obrazovky a televizního programu,“ tvrdí organizátoři na svých webových stránkách www.beztelevize.org.
Samotné hnutí TV-Turnoff Network vzniklo v roce 1994 ve Spojených státech na základě myšlenky, že my všichni máme moc určovat jakou roli hraje televize v našich životech. Jeho aktivisté se domnívají, že než čekat, až někdo udělá „lepší“ televizi, je lepší ji vypnout a získat tak čas na rodinu, přátele a sebe samotné. TV-Turnoff Network vede dva základní programy - TV-Turnoff Week a More Reading, Less TV – které pomáhají lidem a zejména dětem věnovat se více životu než sledování televize.
TV-Turnoff Network také zvyšuje povědomí veřejnosti o negativních dopadech nadměrného sledování televize. Hnutí spolupracuje s médii, šíří informační letáky a komunikuje přímo s veřejností. Aktivisté usilují o veřejnou debatu, která by se týkala jak problematiky obsahu televizních pořadů, tak i porozumění, že přestávka ve sledování televize může být zábavná, osvobozující a obohacující zkušenost.