Pouze text - only text Econnect Zpravodajství Informační servis pro NNO
- Kalendář akcí | Práce v NNO | Katalog odkazů | Občan TOPlist
- -
Pouze text - only text
logo Econnectu Zpravodajství
pro registrované uživatele pro novináře pouze text English
-
- - - - - - - - -
- -
-
Zpravodajství ze VŠECH oblastí Životní prostředí Lidská práva Sociální oblast Gender Regionální rozvoj Kultura Občanský sektor Internet
- -
Zpravodajství - životní prostředí
zpravodajstvi.ecn.cz > zpravodajství > tiskové zprávy
-
-

 zprávy

 komentáře

 tiskové zprávy

 témata

 multimedia

Milovická rezervace loni koupila vůz Toyota na odchyt zvířat, ani po roce ale nefunguje

13.5.2025
Praha [Česká krajina]
Autor: Dalibor Dostál, tel: +420606635303

Výrazné potíže při odchytu zvířat řeší milovická rezervace velkých kopytníků. Díky výrazné podpoře sponzorů na začátku loňského roku zakoupila vůz pro odchyt zvířat a údržbu rezervace. Přestavba automobilu, která měla být podle původního slibu prodejce vozů Toyota, hradecké společnosti Olfin Car, hotová začátkem února roku 2024, však stále není dokončená. A automobil tak rezervaci nemůže sloužit pro účel, pro který byl zakoupený.

„Když jsme v listopadu roku 2023 objednali u hradeckého prodejce vozů Toyota automobil a jeho přestavbu, přislíbil prodejce termín dodání vozu v lednu roku 2024 a přestavby na odchyt zvířat v prvním, nejdéle druhém týdnu února 2024. Vůz byl však dodán s měsíčním zpožděním, na dokončení přestavby čekáme dodnes,“ popisuje smutnou zkušenost ředitel ochranářské společnosti Česká krajina Dalibor Dostál. U prodejce Toyoty si přitom rezervace domluvila především instalaci rolety na korbu automobilu, aby bylo možné v terénu za každého počasí převážet potřebné nástroje pro odchyt zvířat a nářadí pro údržbu rezervace. Kromě toho rezervace poptávala další doplňky, jako je naviják nebo rampa pro osvětlení terénu za soumraku. Na základě zaslané kalkulace pak souhlasila také s montáží těchto komponentů, doplněných o přelakování rampy na bílou barvu.

„Jako obvykle jsme požádali o písemné sepsání objednávky, ale to prodejce odmítl s tím, že má všechny potřebné informace k dispozici. Následovalo několik dlouhých měsíců, kdy hradecký prodejce vozů Toyota neustále odkládal zahájení přestavby vozu. A to i přes opakované urgence z naší strany, kdy jsme upozorňovali, že především bez rolety nemůžeme vůz používat k účelu, pro který byl koupený, protože by nám naložená technika za nestálého počasí zmokla a znehodnotila se,“ zmiňuje Dalibor Dostál. V létě prodejce telefonicky oznámil, že montáž přestavby už bude možná, ale až v září poslal mailem výzvu k návrhu termínu. „Projevili jsme zájem o realizaci přestavby ještě v září, ale prodejcem jsme byli odkázání až na pozdější, říjnový termín. Vzhledem k obrovskému zpoždění, které už přestavba nabrala, jsme prodejce požádali, aby vůz k přestavbě převzal skutečně až ve chvíli, kdy bude mít potvrzené, že je provedeno přelakování rampy. Z vlastní zkušenosti vím, že lakovny v Česku bývají přetížené a na termín se čeká dlouho. To prodejce vozů Toyota potvrdil s tím, že přestavba by měla být hotová do pěti pracovních dnů,“ zmínil Dalibor Dostál. Série zpoždění však pokračovala dál. Po pěti dnech se prodejce ozval s tím, že se přestavba protáhne o týden. Díl nebyl přelakovaný, jak bylo domluveno, a musí se počkat na volný termín v lakovně. To se ještě několikrát opakovalo, vůz si tak rezervace mohla převzít až po čtyřiadvaceti dnech montáže a osm měsíců po původně přislíbeném termínu. Ani to však ještě nebyl konec. „Při předání u prodejce Toyoty v Hradci Králové jsme zjistili, že chybí nejdůležitější součást, roleta na korbu, kvůli které se celá přestavba především dělala. Zástupce montážní firmy se omluvil, že mu kolegové z hradecké pobočky tuto informaci nepředali, musí objednat potřebné díly, což potrvá několik týdnů, a poté přestavbu dokončí,“ zmínil Dalibor Dostál.

Namísto dokončené přestavby však zhruba po měsíci přišla od hradeckého prodejce vozů Toyota faktura. „Nejdříve jsme si mysleli, že jde o omyl nebo nedorozumění. Faktura přišla před dokončením přestavby, byla na ní uvedena jedna částka bez rozpisu položek a ani cena neodpovídala původní kalkulaci. Požádali jsme tedy firmu o dokončení přestavby vozu a odstranění nedostatků na faktuře. Ta ale obojí odmítla a přišla s absurdním tvrzením, že jsme roletu v rámci přestavby nikdy nepožadovali a že jsme přestavbu celou dobu zdržovali. Když se nám ani po několika návrzích řešení situace a představení kompromisních řešení nepodařilo dosáhnout nápravy, vyšel nám vstříc zástupce Toyoty v Karlových Varech společnost Auto Eder, která by měla přestavbu v příštích dnech dokončit,“ konstatoval Dalibor Dostál. Obrovské zpoždění, které přestavba odchytového vozu nabrala, rezervaci výrazně poškodila, protože musela zajišťovat odchyty zvířat jiným způsobem. Navíc vůz za více než rok výrazně ztratil na hodnotě, aniž byl jedinkrát použitý k účelu, kvůli kterému ho rezervace zakoupila.


DISKUSE - KOMENTÁŘE:


Služby Econnectu

ToolkitUnavuje vás tvorba www stránek v HTML?
Nemá váš webmaster čas na jejich aktualizaci?
S publikačním systémem TOOLKIT to zvládnete SNADNO, RYCHLE A SAMI:
VYZKOUŠEJTE ZDARMA!
vytisknoutvytisknout
Logo Econnectu Easy CONNECTion - snadné spojení mezi lidmi, kteří mění svět
Webhosting, webdesign a publikační systém Toolkit - Econnect
Econnect,o.s.; Českomalínská 23; 160 00 Praha 6; tel: 224 311 780; econnect@ecn.cz