Nadace VIA vyhlašuje další ročník asistenčního programu pro podporu sociálního podnikání NNO
15. 10. 2010 - PRAHA [Nadace VIA/ Econnect]
Co vás v Akcelerátoru čeká?
Individuální odborná asistence
- Každá organizace má po dobu deseti měsíců zdarma k dispozici vlastního kouče (celkem 90 hodin, spolupracujeme s týmem zkušených, praxe znalých koučů);
- organizace projde pod vedením kouče procesem na jehož konci je plán změn, potřebných pro fungování organizace a jejího sociálního podniku a podnikatelský plán;
- organizace může podle potřeb čerpat prostředky z Fondu technické asistence na „nákup“ dalších služeb externích konzultantů;
- každá organizace, která svůj podnikatelský plán obhájí před odbornou komisí má možnost získat certifikát.
Vzdělávací část programu
- Čtyři uzavřené (pouze pro účastníky tohoto ročníku) dvoudenní semináře;
- sedm jednodenních workshopů, přístupných jak účastníkům tohoto ročníku, tak i absolventům minulých ročníků, koučům a spolupracujícím konzultantům;
- jednodenní workshop věnovaný finanční části podnikatelského plánu a následné individuální konzultace pro jednotlivé organizace;
- pro tři manažery z každé organizace je studium bezplatné;
- při úspěšném zakončení studia získá každý účastník certifikát o absolvovaném vzdělání.
Klub ASP
- Neoficiální platforma pro setkávání se zajímavými hosty, místo k výměně zkušeností, poznatků a načerpání inspirace;
- 3 až 4 setkání.
Akcelerátor je určen výhradně pro NNO, které se rozhodly sociálně podnikat a již za tím účelem učinili první kroky (např. získaly živnostenský list nebo založili s. r. o.), nebo pro NNO už sociálně podnikající. Nezáleží však na tom, jestli je váš podnik součástí organizace (např. jako organizační jednotka), nebo zda jste pro podnikání založili vlastní subjekt (s. r. o. nebo o.p.s.). Nerozhoduje ani to, zda navazujete na předchozí zkušenosti, chcete vyzkoušet nový nápad nebo podnikat teprve začínáte. Koncept vašeho sociální podnikání také nemusí nutně zahrnovat aktivity směřující k integraci sociálně vyloučených osob nebo osob vyloučením ohrožených. Oproti minulým ročníkům bychom rádi dali větší prostor sociálním podnikům, které vznikají nebo již fungují s tím, že mají na zřeteli tzv. trojí prospěch – sociální (společensky přínosný), ekologický a finanční. Chceme více pracovat s organizacemi a sociálním podniky, které ve všech ohledech dbají na své dlouhodobé ukotvení v komunitě.
Uzávěrka 16. listopadu 2010. Výběr maximálně pěti účastníků provede hodnotící komise na konci listopadu. Začátek programu v prosinci. Celý text vyhlášení a přihlášky do Akcelerátoru najdete na www.nadacevia.cz. Další informace Vám poskytne: Hana Vosmíková, e-mail: hana.vosmikova@nadacevia.cz, tel.: 233 113 370.