Neziskovky patří mezi lídry trendů v public relations - výsledky soutěže Být vidět
25. 10. 2006 - PRAHA [Agnes, o.s.]
„V současnosti trendy vývoje webů určují zejména organizace a instituce, které dobré weby potřebují. Jsou pro ně, často na rozdíl od firemních prezentací, základním nástrojem dostupné komunikace.“, uvádí jeden z hodnotitelů soutěže, Vojtěch Kozlík z firmy Vizus.cz.
Do soutěže o nejlepší webové stránky, která je jednou z kategorií zmíněné soutěže, se letos přihlásilo 44 organizací se 46ti webovými prezentacemi. „Oproti loňskému ročníku jsme zaznamenali více než šedesátiprocentní nárůst přihlášených do této kategorie, což potvrzuje důležitost tohoto média pro kontakt neziskových organizací s klienty. Webovky jsou pro neziskovky navíc nástrojem, který je téměř nic nestojí,“ uvedl ke kategorii ředitel Agnes Jiří Ježek. Mistry v oboru se v letošním ročníku staly stránky Junáka – svazu skautů a skautek ČR (www.skaut.cz), dále informační portál ICN www.neziskovky.cz a třetí místo obsadila organizace České Švýcarsko o.p.s. se stránkami www.ceskesvycarsko.cz.
Výroční zprávy jsou předmětem hodnocení druhé kategorie soutěže Být vidět. Kromě obsahového, grafického a edičního zpracování, originality a jazykového stylu hodnotí porota Agnes i ekonomickou transparentnost finanční části. „Občanská sdružení nejsou ze zákona povinná výroční zprávu vydávat. Tato povinnost se vztahuje například na nadace. Přesto sdružení investují čas a finanční prostředky do vydání výročních zpráv, protože se snaží přispět k atmosféře důvěry, ke které neoddělitelně patří jejich ekonomická transparentnost.“, vysvětluje hodnotitelka Marcela Hroncová. Titul Nejlepší výroční zpráva 2005 si tentokrát odnesly organizace Nadace Partnerství, Centrum pro integraci cizinců a Máme otevřeno? o.s. Porota ocenila zvláštními oceněními i odvážný a citlivý přístup k tématu (Mamma Help, sdružení pacientek s nádorovým onemocněním prsu, a o.s. Elektra – centrum pomoci ženám zneužitým v dětství), originální a působivé grafické pojetí (Petrklíč a o.s. Prostor) a konečně Centrum pro integraci cizinců získalo kromě druhého místa i ocenění za absolutní originalitu.
Poslední, ale neméně atraktivní kategorií je fotografická soutěž Náš příběh, která vyzývá organizace k zachycení jejich činnosti s minimem slov, ale s působivostí, výpovědní hodnotou a přesahem, kterou v sobě skýtá vizuální ztvárnění konkrétních příběhů ze života. V tomto ohledu na porotu zapůsobil nejhlouběji příběh bezdomovce, ztvárněný fotografy Petrem Maclem a Oldřichem Vernerem z Oblastní charity Hradec Králové. Druhé místo si odneslo Dětské centrum 1990 s fotografiemi Jiřího Voltnera a třetí pozici obsadil Domov pro matky s dětmi Střediska křesťanské pomoci Diakonie ČCE v Litoměřicích.
Výherci si kromě ocenění odnesli poukázky na vzdělávací kurzy a odborné publikace. Výsledky letošního ročníku včetně komentářů hodnotitelů naleznete na stránkách www.agnes.cz pod odkazem „Soutěž Být vidět“.