Pozvánka na seminář - Zapojení NNO do kontroly rozdělování prostředků ze SF EU a do programování na období 2007-2013
7. 3. 2005 - PRAHA [Hnutí Duha / Zelný kruh / CpKP]
Program:
=================================
Čtvrtek 24. března - Novotného lávka 5, místnost 417, Praha 1
9:30 zahájení, úvodní informace
9:45 Shrnutí programu a cíle semináře
Blok 1: Zkušenosti NNO z činnosti pracovních skupin a výborů souvisejících s EU fondy
10:00-10:20 - Prezentace výstupů projektu „Best Available Practice in monitoring of the EU funds“ – seznámení se zajímavostmi, shrnutí doporučení (Pavel Přibyl)
10:20-11:30 - Přehled zkušeností delegátů NNO z jednotlivých pracovních skupin a monitorovacích výborů
Vstupy (cca po 5 minutách):
Pracovní skupiny a řídící výbory
- David Stulík - ECOSOC
- Pavel Přibyl - Pracovní skupina pro projekty na Kohezní fond v oblasti ŽP
- Zpráva o ŘV OPI
- Zpráva o PS OPI - část Doprava
Monitorovací výbory
- Pavel Doucha - Kohezní fond – MV při MMR ČR
- Pavel Černohous – MV SOP Infrastruktura
- Hana Vlčková – MV SOP Rozvoj lidských zdrojů
- Oldřich Čepelka – MV SROP
- Zuzana Drhová – MV JPD pro cíl 2 při MHMP
- Pavel Činčera - MV JPD pro cíl 3 při min. práce a sociálních věcí
- Jana Svobodová – MV SOP Průmysl a podpora podnikaní
- Jiří Urban/Ivo Šašek – MV SOP Zemědělství a rozvoj venkova
Navržená struktura vstupů
1.stručný přehled fungování dané skupiny/výboru
2.pozitivní prvky
3.negativní prvky
4.náměty pro společnou diskusi
11:30-11:45 přestávka
11:45-12:15 Diskuse
Rámcová témata:
- Co z uvedených zkušeností lze zobecnit?
- Ve kterých strukturách má práce smysl a je únosná a ve kterých nikoliv?
- Jak jsme schopni o činnosti výborů průběžně informovat?
- Má smysl mít delegáty NNO v pracovních skupinách a jiných, než monitorovacích výborech?
- Jaké podmínky pro účast zástupců NNO ve skupinách/výborech lze požadovat na státní správě?
- Známe přibližnou podobu výborů v dalším období ? (bude/nebude redukce/slučování?)
12:15-12:45 - Příprava hodnocení kvality zapojení veřejnosti v současném programovacím období (R. Haken/CpKP)
- představení probíhajících hodnocení
- diskuse, co z toho vyplývá pro účastníky semináře
12:45-14:00 Oběd
14:00-14:30 - Dokončení bloku 1
- Evaluační jednotky na MMR, jak fungují? (Johana Jonáková/MMR)
- Jak je hodnoceno zapracování priority „udržitelného rozvoje“ (Johana Jonáková/MMR)
- Představení platformy NNO a RR a její činnosti ve vztahu k EU fondům (R.Haken/CpKP)
14:30-16:30
Blok 2: Programování pro další období:
Procesně:
- Vstup zástupce MMR k plánovanému procesu (Miroslav Daněk, MMR)
- Prezentace přípravy komunikační strategie s veřejností pro další programovací období (R.Haken/CpKP)
- Prezentace společného materiálu NNO k programování, jeho cílů a způsobu využití? (R.Haken/CpKP)
- Pozice RVNNO ve vztahu k zapojení NNO (Roman Haken/CpKP)
- Kdy bude probíhat SEA, jak bude vypadat krajská úroveň programování (zástupce týmu SEA REC ČR)
- Otázka možnosti hrazení některých nákladů na činnost ve výborech či expertiz (diskuse)
Diskuse
16:30-17:00 - Shrnutí 1.dne, přehled přijatých závěrů a námětů k dalšímu diskutování
17:30 Večeře
==================================
Pátek 25.3. - sál Zeleného kruhu, Lublaňská 18, Praha 2
10:00-12:00 - Pokračování bloku 2: Programování pro další období
Obsahově:
- Témata a projekty, které chceme prosazovat a jak toho nejlépe dosáhnout (účast v plánovacím procesu, v monitorovacích výborech).
- Jaká vidíme hlavní rizika finanční pomoci EU.
- Diskuse a plánování společných kroků.
12.00-12:30 přestávka, resp. konec pro účastníky mimo G9 CZ
12:30-15:00
Blok 3: Schůzka „české mutace“ skupiny Green 9 (*)
Navrhované body:
- Seznámení účastníků s výstupy z 1. dne semináře (předpoklad, že nebude úplný překryv účastníků
- Diskutování možností společného postupu „českých G9“ v hodnocení a programování
- Rekapitulace posunu ve vzájemné spolupráci od 1. schůzky 18.10.2004 a plány na nejbližší období (např. ve vztahu k nejbližšímu summitu EU)
- Diskuse se zástupcem Odboru evropské integrace na MŽP (v jednání)
======================================================
Další informace:
Strava v průběhu semináře bude hrazena, stejně tak cestovné mimopražských účastníků (veřejná doprava – bus, 2. vlaková třída). Přespolním v případě zájmu zařídíme a uhradíme ubytování. Podrobnosti viz Návratka.
Podrobnosti k semináři získáte na adrese: pavel.pribyl@hnutiduha.cz, tel. 222 514 759, 603 207 249.
Podkladové materiály pro seminář:
1. Společné stanovisko evropských ekologických NNO k regionální politice EU z roku 2004 (dodá P.Přibyl)
2. Požadavky Bruselské koalice - shrnutí v angličtině k jednotlivým ekologickým tématům (dodá P.Přibyl)
3. České shrnutí výstupů projektu „Best Available Practice“ ve výborech u EU-fondů (dodá P.Přibyl)
4. Požadavky pracovní skupiny „NNO a RR“ k dalšímu programovacímu období (připravuje CpKP)
------------------------------------------------
*) Poznámka ke „Green 9 CZ“
Členy G9 na úrovni EU jsou: BirdLife International, Climate Action Network Europe, European Environmental Bureau, European Federation for Transport and Environment, European Policy Office, European Public Health Alliance, Friends of Nature International, Greenpeace Europe, International Friends of Nature
První schůzky „české mutace“ G9 se 18.10.2004 zúčastnily organizace, zaměřující svou činnost mj. na ekologickou politiku a úrovni EU:
Zelený kruh (člen EEB) - Zuzana Drhová, Blanka Dobrkovská
Centrum pro Dopravu a Energetiku (člen CAN a T&E)- Klára Sutlovičová
NROS - David Stulík (ECOSOC)
Ústav pro Ekopolitiku (EEB) - Eva Adamová
Hnutí DUHA (člen FoE Europe) - Vojtěch Kotecký, Pavel Přibyl
Greenpeace - Zbyněk Havránek
Česká společnost ornitologická (člen Birdlife) - Václav Zámečník, Lucie Hošková
Arnika - Vlastimil Karlík
Skupina je otevřená pro další zájemce z řad NNO.
================================================
Návratka na seminář
Zapojení NNO do kontroly rozdělování prostředků ze strukturálních fondů EU a do programování na období 2007-2013
24.-25.3.
Jméno:……………
Organizace:……………
Kontaktní adresa:…………..
Email:…………………
Telefon:…………………
Fax:……………………..
Registrace zasílejte na adresu: pavel.pribyl@hnutiduha.cz, podrobnosti na tel. 222 514 759, 603 207 249
Upozornění:
V průběhu semináře hradíme stravu. Mimopražským účastníků hradíme cestovné (veřejná doprava – bus, 2. vlaková třída), zájemcům jsme připraveni zařídit a uhradit i ubytování.
Zúčastním se semináře ve čtvrtek 24.3.
ANO NE
---------------------------------------------------------
Zúčastním se semináře v pátek 25.3.
ANO NE
---------------------------------------------------------
Mám zájem o účast na schůzce „Green 9 CZ“
ANO NE
---------------------------------------------------------
Zúčastním se společné večeře 24.3.
ANO NE
---------------------------------------------------------
Mám zájem o zajištění ubytování
z 23. na 24.3.
ANO NE
---------------------------------------------------------
z 24. na 25.3.
ANO NE
---------------------------------------------------------
Mám zájem o nevegetariánskou stravu
ANO NE
---------------------------------------------------------
Jiné: