Pouze text - only text Econnect Zpravodajství Informační servis pro NNO
- Kalendář akcí | Práce v NNO | Katalog odkazů | Občan TOPlist
- -
Pouze text - only text
logo Econnectu Informační servis pro NNO
pro registrované uživatele pro novináře pouze text English
- Novinky
[ nno.ecn.cz > novinky > Únorová kampaň 30 dní pro neziskový sektor se blíží – zaregistrujte připravené akce! ]
-

 Novinky

 Fundraising

 Právní servis

 Práce v NNO

 Vzdělávání NNO

Únorová kampaň 30 dní pro neziskový sektor se blíží – zaregistrujte připravené akce!

19. 1. 2005 - PRAHA [Informační centrum neziskových organizací]

Prvním únorem 2005 odstartuje osmý ročník mediální kampaně 30 dní pro neziskový sektor, která opět ověří, jak neziskové organizace dokáží oslovit veřejnost. Téma nadcházejícího ročníku je individuální dárcovství. Pomůže kampaň 30 dní zvýšit počet lidí v české společnosti, kteří pravidelně podporují konkrétní neziskovou organizaci?

30 dní pro neziskový sektor, osmý ročník
1. února – 2. března 2005
Téma kampaně: Individuální dárcovství

Individuálních dárců je stále málo

Individuální dárcovství není v České republice na uspokojivé úrovni. Podle výzkumu zaměřeného na financování neziskových organizací, který provedlo občanské sdružení Spiralis v červenci 2003 a kterého se zúčastnilo 455 respondentů, podpora individuálních dárců tvoří 7 % rozpočtů neziskových organizací a směřuje nejvíce do oblasti charity (církevní právnické osoby). S individuálním dárcovstvím nemá žádnou zkušenost 51 % organizací, pro 42 % představuje malou, pro 6 % velkou část příjmů. Anonymní sbírky pokrývají rozpočty organizací ze 2 %. Využívá jich asi čtvrtina neziskových organizací. 76 % neziskových organizací tuto formu fundraisingu nevyzkoušelo.
Individuální dárcovství neznamenají jen veřejné sbírky a zasílání dárcovských SMS. Velkou rezervu má dnes neziskový sektor zejména v počtu neanonymních individuálních dárců. Lidí, které známe a kteří rádi pravidelně podporují konkrétní neziskovou organizaci, je v České repulbice – v porovnání s ostatními evropskými zeměmi – stále málo. Společnost není tomuto způsobu dárcovství ještě úplně nakloněna a neziskové organizace zase přesně neví, jak na to. Osmý ročník kampaně bude reagovat právě na tuto situaci.

Komunikace kampaně ve zkratce

Média budou s koncepcí kampaně seznámena na tiskové konferenci k zahájení kampaně, která se uskuteční 1. února 2005 v sídle ICN, o.p.s.

Veřejnost bude dále oslovena prostřednictvím reklamní kampaně a prostřednictvím nejrůznějších akcí neziskových organizací v regionech. Reklamní kampaň bude probíhat formou televizních a radiových spotů, budou vytištěny také plakáty do světelných vitrín. K dispozici budou i malé plakáty A4, které lze vytisknout na běžné tiskárně v kanceláři. Hlavním informačním zdrojem kampaně budou internetové stránky www.neziskovky.cz, kde budou umístěny také informace pro veřejnost, a to včetně vyjmenování možností, jakými lze finančně i nefinančně podporovat vybrané neziskové organizace.

Více prostoru v médiích

Protože kampaň bude stejně jako v minulých ročnících doprovázet aktivní komunikace s médii, věříme, že novináři budou v únoru k tématům neziskového sektoru vnímavější a doufejme i vstřícnější. Prostor, který v médiích vznikne, bude představovat příležitost pro aktivnější vystoupení na veřejnosti pro všechny neziskové organizace ve všech regionech České republiky. Zároveň může být letošní kampaň vhodnou příležitostí k poděkování Vašim neanonymním individuálním dárcům, ať už během koncertu, výstavy nebo dne otevřených dveří, tedy v průběhu akcí, které v únoru uspořádáte.

Kalendář jednotlivých akcí je tradičně přístupný na www.neziskovky.cz. Informace o akcích tu mohou jednoduše registrovat samotné neziskové organizace.

Koncert pro individuální dárce

Mediální kampaň „30 dní pro neziskový sektor“ ukončí svým koncertem Pavel Šporcl, jehož hostem bude i zpěvačka Eva Pilarová. Zahrají a zazpívají spolu v úterý 1. března 2005 ve Španělském sále Pražského hradu. Koncert bude určen individuálním dárcům neziskových organizací z celé České republiky. Lístky na koncert si mohou neziskové organizace objednávat pro své individuální dárce zdarma prostřednictvím www.neziskovky.cz.

Osmý ročník kampaně 30 dní pro neziskový sektor mediálně podporují: Česká televize a Český rozhlas, časopis PartŽurnál a časopis GRANTIS.
Partnery kampaně jsou Český Telecom, Tesco, 3M, Agentura PART, JCDecaux, CP Online, CentroNet, Newton IT, McCann-Erickson Prague, a QandA.

==============================
Poznámka Econnectu:
Pro zveřejnění vašich akcí stejně jako tiskových zpráv a dalších informací v únoru i po celý rok můžete využít také stránek Econnectu. Econnect provozuje Kalendář akcí v občanském sektoru (http://kalendar.ecn.cz), kde můžete svoji akci vložit pomocí připraveného formuláře; tiskové zprávy nám můžete poslat přímo ze stránek zpravodajství Econnectu - http://tz.ecn.cz, příp. na adresu redakce: redakce@ecn.cz.


DISKUSE - KOMENTÁŘE:


KORMIDLO - katalog odkazů občanské společnosti

www.kormidlo.cz * Lidská práva * Sociální rozvoj a pomoc * Životní prostředí * Globalizace a udržitelný rozvoj * Kultura * Lidé a společnost * Neziskový sektor
www.kormidlo.cz

Tiskové zprávy NNO

Pomůžeme vám zveřejnit vaše stanoviska, tiskové zprávy a informace o činnosti a projektech vaší organizace. Využijte následujících služeb: Tiskové zprávy nevládních organizací vystavujeme na stránkách Econnectu do několika hodin po zveřejnění.

Služby Econnectu

ToolkitUnavuje vás tvorba www stránek v HTML?
Nemá váš webmaster čas na jejich aktualizaci?
S publikačním systémem TOOLKIT to zvládnete SNADNO, RYCHLE A SAMI:
VYZKOUŠEJTE ZDARMA!
vytisknoutvytisknout
Logo Econnectu Easy CONNECTion - snadné spojení mezi lidmi, kteří mění svět
Webhosting, webdesign a publikační systém Toolkit - Econnect
Econnect,o.s.; Českomalínská 23; 160 00 Praha 6; tel: 224 311 780; econnect@ecn.cz