Únorová kampaň 30 dní pro neziskový sektor se blíží – zaregistrujte připravené akce!
19. 1. 2005 - PRAHA [Informační centrum neziskových organizací]
30 dní pro neziskový sektor, osmý ročník
1. února – 2. března 2005
Téma kampaně: Individuální dárcovství
Individuálních dárců je stále málo
Individuální dárcovství není v České republice na uspokojivé úrovni. Podle výzkumu zaměřeného na financování neziskových organizací, který provedlo občanské sdružení Spiralis v červenci 2003 a kterého se zúčastnilo 455 respondentů, podpora individuálních dárců tvoří 7 % rozpočtů neziskových organizací a směřuje nejvíce do oblasti charity (církevní právnické osoby). S individuálním dárcovstvím nemá žádnou zkušenost 51 % organizací, pro 42 % představuje malou, pro 6 % velkou část příjmů. Anonymní sbírky pokrývají rozpočty organizací ze 2 %. Využívá jich asi čtvrtina neziskových organizací. 76 % neziskových organizací tuto formu fundraisingu nevyzkoušelo.
Individuální dárcovství neznamenají jen veřejné sbírky a zasílání dárcovských SMS. Velkou rezervu má dnes neziskový sektor zejména v počtu neanonymních individuálních dárců. Lidí, které známe a kteří rádi pravidelně podporují konkrétní neziskovou organizaci, je v České repulbice – v porovnání s ostatními evropskými zeměmi – stále málo. Společnost není tomuto způsobu dárcovství ještě úplně nakloněna a neziskové organizace zase přesně neví, jak na to. Osmý ročník kampaně bude reagovat právě na tuto situaci.
Komunikace kampaně ve zkratce
Média budou s koncepcí kampaně seznámena na tiskové konferenci k zahájení kampaně, která se uskuteční 1. února 2005 v sídle ICN, o.p.s.
Veřejnost bude dále oslovena prostřednictvím reklamní kampaně a prostřednictvím nejrůznějších akcí neziskových organizací v regionech. Reklamní kampaň bude probíhat formou televizních a radiových spotů, budou vytištěny také plakáty do světelných vitrín. K dispozici budou i malé plakáty A4, které lze vytisknout na běžné tiskárně v kanceláři. Hlavním informačním zdrojem kampaně budou internetové stránky www.neziskovky.cz, kde budou umístěny také informace pro veřejnost, a to včetně vyjmenování možností, jakými lze finančně i nefinančně podporovat vybrané neziskové organizace.
Více prostoru v médiích
Protože kampaň bude stejně jako v minulých ročnících doprovázet aktivní komunikace s médii, věříme, že novináři budou v únoru k tématům neziskového sektoru vnímavější a doufejme i vstřícnější. Prostor, který v médiích vznikne, bude představovat příležitost pro aktivnější vystoupení na veřejnosti pro všechny neziskové organizace ve všech regionech České republiky. Zároveň může být letošní kampaň vhodnou příležitostí k poděkování Vašim neanonymním individuálním dárcům, ať už během koncertu, výstavy nebo dne otevřených dveří, tedy v průběhu akcí, které v únoru uspořádáte.
Kalendář jednotlivých akcí je tradičně přístupný na www.neziskovky.cz. Informace o akcích tu mohou jednoduše registrovat samotné neziskové organizace.
Koncert pro individuální dárce
Mediální kampaň „30 dní pro neziskový sektor“ ukončí svým koncertem Pavel Šporcl, jehož hostem bude i zpěvačka Eva Pilarová. Zahrají a zazpívají spolu v úterý 1. března 2005 ve Španělském sále Pražského hradu. Koncert bude určen individuálním dárcům neziskových organizací z celé České republiky. Lístky na koncert si mohou neziskové organizace objednávat pro své individuální dárce zdarma prostřednictvím www.neziskovky.cz.
Osmý ročník kampaně 30 dní pro neziskový sektor mediálně podporují: Česká televize a Český rozhlas, časopis PartŽurnál a časopis GRANTIS.
Partnery kampaně jsou Český Telecom, Tesco, 3M, Agentura PART, JCDecaux, CP Online, CentroNet, Newton IT, McCann-Erickson Prague, a QandA.
==============================
Poznámka Econnectu:
Pro zveřejnění vašich akcí stejně jako tiskových zpráv a dalších informací v únoru i po celý rok můžete využít také stránek Econnectu. Econnect provozuje Kalendář akcí v občanském sektoru (http://kalendar.ecn.cz), kde můžete svoji akci vložit pomocí připraveného formuláře; tiskové zprávy nám můžete poslat přímo ze stránek zpravodajství Econnectu - http://tz.ecn.cz, příp. na adresu redakce: redakce@ecn.cz.