Buďte naším partnerem pro přírodu
12. 4. 2004 - BRNO [Nadace Partnerství]
Nadace Partnerství se v situaci, kdy zahraniční dárci odcházejí ze střední Evropy, snaží zajistit budoucnost a trvalou podporu ekologických projektů mimo jiné i z výnosů budovaného nadačního jmění. "Za dobu své existence se Nadace Partnerství stala největším soukromým zdrojem podpory životního prostředí v zemi. Příspěvek k budování nadačního jmění zajistí pokračování její skvělé práce i v budoucnosti," dodává k nabídce Mottovy nadace její prezident William S. White.
Smyslem kampaně však není pouze získat finance, ale kultivovat vztahy mezi neziskovým a podnikatelským sektorem v České republice. "Corporate social responsibility – neboli sociální odpovědnost firem – je ve světě osvědčený koncept a je na čase, ady zdomácněl i v České republice," přeje si Miroslav Kůla, bývalý ředitel ČSA a člen poradního sboru kampaně.
Už v počátcích kampaně se Nadaci Partnerství daří vytvořit partnerské vztahy s významnými firmami, působícími v České republice. "Zaujalo mě, jak Partnerství pěstuje v lidech dlouhodobou odpovědnost k vykonanému dílu a podporuje iniciativu těch, kteří výsledky projektů využijí nejvíc. Nadace Partnerství efektivně podporuje to, co si myslím, že je třeba pro budoucnost dělat. Proto jsem se připojil k projektu Partnerství pro přírodu,“ vysvětluje svůj vztah k Nadaci Partnerství Vratislav Kulhánek, předseda představenstva Škoda Auto, a. s. a předseda poradního sboru kampaně Partnerství pro přírodu.
Nadace Partnerství podporuje projekty nevládních organizací a malých obcí, v nichž je zapojena veřejnost a které pomáhají zlepšovat životní prostředí, chránit rozmanitost přírody a zvyšovat občanskou odpovědnost. "V naší společnosti je zakořeněná představa, že o životní prostředí a ochranu přírody má pečovat stát. Filozofií Nadace Partnerství je, že naše prostředí bude v lepším stavu, když se o něj budou více starat odpovědní občané, vlastníci, obce i podnikatelé," dodává Miroslav Kundrata.
Impulzem k zahájení kampaně byl "pobídkový grant" C.S. Mott Foundation z Flintu v USA, která stála u zrodu Nadace Partnerství v roce 1991 a chce, aby po jejím odchodu zůstaly u nás domácí grantující nadace. Mottova nadace vyčlenila 200 tisíc dolarů k podpoře kampaně na zvýšení nadačního jmění. Každá částka, kterou Nadace Partnerství získá, bude Mottovou nadací zdvojnásobena, a to až do výše šesti milionů Kč. Nadace Partnerství tak o 12 milionů navýší své nadační jmění, z jehož výnosů už 13 let podporuje ochranu přírody, udržitelný rozvoj a občanské aktivity v České republice. Cílem nadace je zvýšit do roku 2005 nadační jmění na 100 milionů Kč.
Radana Blažková