Fórum dárců ocenilo firmy za jejich filantropické aktivity
12. 11. 2004 - PRAHA [Fórum dárců/Econnect]
Největší firemní dárce v České republice podle absolutního objemu rozdělených prostředků je společnost ČEZ, a.s. V roce 2003 rozdělila celkem 34 milionů korun. Společnost ČEZ svou podporu směřuje do životního prostředí, významně se zaměřuje také na výstavbu duhových hřišť, s cílem rozvíjet a podporovat aktivity orientované na volný čas dětí a mládeže.
Na 2. místě se umístila Česká spořitelna, a.s., která v roce 2003 rozdělila celkem 29 milionů korun, na 3.místě pak společnost Eurotel, s.r.o., která v roce 2003 rozdělila celkem 20 milionů korun.
Ocenění TOP FIREMNÍ FILANTROP 2004 v kategorii poměru darů k hrubému zisku získává společnost Johnson&Johnson, s.r.o. Objem všech poskytnutých darů za rok 2003 překročil hranici 8% z hrubého zisku. Společnost Johnson&Johnson podporuje zejména vzdělávání v oblasti zdravotní péče.
Ocenění TOP firemní filantrop 2004 v kategorii věcné dary získává společnost Microsoft, která za rok 2003 poskytla věcné dary v celkové hodnotě 9 milionů korun. Společnost Microsoft svou podporu zaměřuje především tak, že poskytuje počítače a software zdarma s cílem umožnit klientům se zdravotním postižením využívat osobní počítač při výkonu povolání.
Ceny pro firemní dárce předali místopředseda vlády pro ekonomiku Martin Jahn a velvyslanec USA v České republice Wiliam J.Cabaniss na slavnostní recepci, pořádáné při příležitosti 3.celostátní konference "Dárcovství v České republice v kontextu EU".
Cílem projektu TOP FIREMNÍ FILANTROP 2004, který realizovalo Fórum dárců ve spolupráci se sdružením Czech Top 100, je zviditelnit problematiku firemního dárcovství a poskytnout pozitivní publicitu firemním dárcům v České republice.