"Být viděn" - Soutěž prezentace neziskových organizací
15. 7. 2004 - PRAHA [Agnes / Econnect]
„Počet loňských účastníků nás přesvědčil o tom, že význam kultivované a vhodné prezentace činnosti NNO stále narůstá. Ukazuje se jako zásadní ve vztahu k médiím, k široké veřejnosti, ve vztahu k potenciálním dárcům, sponzorům či dobrovolníkům. Prostřednictvím těchto soutěží bude mít odborná i laická veřejnost možnost seznámit se s prací zúčastněných neziskových organizací, které budou zároveň moci porovnat úroveň své prezentace mezi sebou,“ řekl Dalibor Jirásek z Agnes.
Fotografické příběhy budou hodnoceny odbornou komisí za účasti známých novinářů a slavnostní vyhlášení výsledků všech tří kategorií proběhne v rámci vernisáže výstavy těchto snímků pod názvem „Náš příběh“ dne 20.9.2004 v Klubu v Jelení v Praze. Na vítěze soutěží čekají zajímavé ceny.
Cílem fotografické soutěže nazvané „Náš příběh“ je motivovat neziskové organizace k tomu, aby se pokusily hledat ve své každodenní práci konkrétní příběhy, které lze zachytit obrazem či stručným komentářem a které jsou schopné silou své výpovědi oslovit veřejnost. Tento způsob oslovení veřejnosti může být velmi působivý, neboť kromě estetického hlediska zde hraje výraznou roli hledisko etické. Výsledek může mít dopad nejen na náhled veřejnosti na konkrétní organizaci, ale často i na „popularizaci“ celého neziskového sektoru. Osvojení tohoto způsobu prezentace posílí schopnost neziskových organizací komunikovat s médii, pro které je "příběh" hlavním předmětem zájmu.
Soutěž o nejlepší výroční zprávu je rozdělena do dvou kategorií, a to pro organizace s celostátní působností a pro organizace regionální. Soutěž má nejen poskytnout kvalitní posouzení výročních zpráv jednotlivých organizací, ale také zprostředkovat kontakt mezi nimi, umožnit vzájemné srovnání a aktualizovat diskusi o úrovni výroční zprávy a jejím poslání při prezentaci a propagaci neziskové organizace. Tento materiál je nejen výkazem celoroční práce každé organizace, ale je i nástrojem její prezentace vůči veřejnosti, spolupracujícím organizacím i dárcům. Je to tedy nezbytný propagační materiál, který se může stát dobrým doporučením pro spolupráci a podporu organizace.
Soutěž „Nejlepší webové stránky“ dává možnost vzájemnému srovnání webových prezentací neziskových organizací a propaguje stránky účastníků soutěže. Přístup k internetu je snadný a v českých podmínkách lze teoreticky oslovit přes 1 milion uživatelů. Internet se tak stal pro neziskové organizace jedním z nejdůležitějších nástrojů oslovení veřejnosti. Pokud organizace o sobě chce zvýšit povědomí u veřejnosti, klientů, spolupracovníků nebo dárců, musí být viditelná i na internetu. Toto médium soustřeďuje výhody jako je rychlost předávání informací, jasně definovaná cílová skupina a především interaktivnost.
Přihlášky je možné získat na adrese AGNES, Jelení 15, Praha 1 nebo na www.agnes.cz. Obálku nadepsanou Soutěž – Náš příběh zasílejte do 31.8.2004. Po skončení výstavy budou fotografie vráceny.