Agnes vyhlašuje další ročník soutěže "Být vidět"
16. 5. 2006 - PRAHA [Agnes, o.s.]
Jedná se o tradiční soutěž různých forem prezentace nestátních neziskových organizací. Soutěž je rozdělena do tří kategorií (výroční zprávy, webové stránky, fotopříběh). Jejím cílem je motivovat neziskové organizace k tomu, aby se učily svoji činnost prezentovat věcně a přehledně (ve výročních zprávách), účelně a strukturovaně (na webových stránkách), zajímavě a smysluplně (fotopříběhy).
====================================================================
Kategorie „Nejlepší výroční zpráva“
Filosofie soutěže:
Výroční zpráva je základním pravidelným dokumentem každé organizace. Není jen výkazem její celoroční práce, ale je i nástrojem její prezentace vůči veřejnosti, spolupracujícím organizacím i dárcům. Je to tedy nezbytný propagační materiál, který se může stát dobrým doporučením pro spolupráci a podporu organizace.Soutěž o nejlepší výroční zprávu NNO má nejen poskytnout kvalitní posouzení výročních zpráv jednotlivých organizací, ale také zprostředkovat kontakt mezi nimi, umožnit vzájemné srovnání a aktualizovat diskusi o úrovni výroční zprávy a jejím poslání při prezentaci a propagaci neziskové organizace.
Předmětem hodnocení výročních zpráv v soutěži jsou:
1. obsahové zpracování
2. grafické a ediční zpracování (technická a estetická úprava)
3. originalita zpracování
4. ekonomická transparentnost
5. jazyková kultura a styl (jasnost, srozumitelnost, přehlednost, stylistická jednotnost, čtivost, vhodně zvolený rozsah, terminologická přesnost)
V každém z těchto kritérií se přiděluje od 1 do 5 bodů.
Uzávěrka přihlášek letošního ročníku proběhne 15. září 2006. Vyplněnou přihlášku (rtf 1005,6 KB) (dokument RTF)přihlášku (rtf 1005,6 KB) zasílejte do tohoto data spolu s jedním výtiskem Vaší výroční zprávy v obálce, označené heslem "Soutěž - Výroční zpráva".
==================================================
Kategorie „Nejlepší webové stránky“
Filosofie soutěže:
Přístup k internetu je snadný a v českých podmínkách lze teoreticky oslovit přes 1 milion uživatelů. Internet se tak stal pro neziskové organizace jedním z nejdůležitějších nástrojů oslovení veřejnosti. Pokud organizace o sobě chce zvýšit povědomí u veřejnosti, klientů, spolupracovníků nebo dárců, musí být viditelná i na internetu. Toto médium soustřeďuje výhody jako je rychlost předávání informací, jasně definovaná cílová skupina a především interaktivnost.
Soutěž „Nejlepší webové stránky“ dává možnost vzájemnému srovnání webových prezentací neziskových organizací a propaguje stránky účastníků soutěže.
Kritéria hodnocení webových stránek:
1. obsahové zpracování
2. šíře nabídky služeb organizace propagovaných webovými stránkami
3. aktuálnost
4. grafické zpracování (nápaditost, přehlednost, snadná navigace)
5. přístupnost webové stránky z hlediska osob se specifickými potřebami
(podrobnější informace: http://www.micr.cz/files/1588/BP_web.htm, www.blindfriendly.cz
V každém z těchto kritérií se přiděluje od 1 do 5 bodů.
Uzávěrka letošního ročníku proběhne dne 15. června 2006. Vyplněnou přihlášku (rtf 1 008 KB) (dokument RTF) přihlášku (rtf 1 008 KB) posílejte do tohoto data v obálce, označené heslem "Soutěž - webové stránky" na adresu AGNES.
=========================================
Kategorie "Fotopříběh"
"Náš příběh"
Cílem soutěže "Náš příběh" je motivovat neziskové organizace k tomu, aby se pokusily hledat ve své každodenní práci konkrétní příběhy, které lze zachytit obrazem či stručným komentářem a které jsou schopné silou své výpovědi oslovit veřejnost. Tento způsob oslovení veřejnosti může být velmi působivý, neboť kromě estetického hlediska zde hraje výraznou roli hledisko etické. Výsledek může mít dopad nejen na náhled veřejnosti na konkrétní organizaci, ale často i na „popularizaci“ celého neziskového sektoru. Osvojení tohoto způsobu prezentace posílí schopnost neziskových organizací komunikovat s médii, pro která je "příběh" hlavním předmětem zájmu.
Podmínky účasti:
Účastnit se může nestátní nezisková organizace, která zašle:
1. minimálně tři, maximálně pět fotografií (barevné i černobílé), které tvoří foto-příběh. Fotografie musí mít minimální rozměr formátu A5. Pro instalaci výstavy vítězných prací poskytujeme clip-rámy o rozměru 70 x 50 cm.
2. psaný příběh doprovázející fotografie v max. rozsahu jedné strany A4
3. vyplněnou přihlášku
V případě, že se bude jednat o příběh klienta, předpokládáme jeho souhlas s účastí v soutěži.
Kritéria hodnocení:
1. schopnost a síla výpovědi
2. reportážní hodnota
3. umělecká hodnota
4. vhodné propojení obrazu s textem, ucelenost příběhu
5. etické hledisko
V každém z těchto kritérií se přiděluje od 1 do 5 bodů.
Uzávěrka přihlášek proběhne dne 15. září 2006. Vyplněnou přihlášku (rtf 1 008,4 KB) (dokument RTF)přihlášku (rtf 1 008,4 KB) posílejte spolu s fotografiemi v obálce, označené heslem "Soutěž - Náš příběh", na adresu AGNES. Po skončení výstavy budou fotografie vráceny.