Kampaň "30 dní pro neziskový sektor" je přesunuta na říjen 2006
25. 1. 2006 - PRAHA [ICN / Econnect]
Důvodů, které k tomuto rozhodnutí vedly, je podle ICN několik. Především se do budoucnosti chce ještě intenzivněji než doposud zaměřit na aktivní podporu individuálního a firemního dárcovství, jehož význam pro celý neziskový sektor již několik let roste. A právě v podzimních měsících je šance ovlivnit potenciální dárce a přimět je k podpoře neziskových organizací mnohonásobně vyšší než v prvních měsících roku. Firmy tvoří své rozpočty na další rok a ví, zda jim do konce roku zbývají prostředky, se kterými původně počítaly jinde, a podobně.
Základním kamenem kampaně 30 dní pro neziskový sektor se v roce 2006 stane daňová kalkulačka, která bude umístěna na stránky www.neziskovky.cz. Kalkulačka, která je připravovaná s odborníky z oblasti daňového poradenství, bude sloužit k vypočtení „ideálního“ daru neziskové organizaci, který firmě nebo fyzické osobě umožní využít současné legislativy a snížit si daňový základ. Díky změně termínu by si cestu k tomuto nástroji mělo najít mnohem více lidí, než by tomu bylo v měsíci únoru.
Přesunutím kampaně na měsíc říjen ICN zároveň reaguje na připomínky mnohých NNO, které si stěžují, že únor není kvůli zimnímu počasí ideální měsíc na pořádání akcí, které by přitáhly zaslouženou pozornost široké veřejnosti.
Podoba kampaně zůstane stejná. Stejně jako v minulých letech bude její součástí reklamní kampaň v médiích, včetně vysílání televizního spotu v České televizi. Kampaň zahájí velká celostátní tisková konference a bude ji doprovázet několik velkých a mediálně zajímavých akcí. Pracuje se například na přípravě slavnostního večera, který v říjnu proběhne v paláci Lucerna za účasti našich předních umělců. Bude věnován podobně jako loni nejaktivnějším dárcům z celé České republiky.
Další informace najdete na stránkách www.neziskovky.cz