Děti se hlásí na Junior Internet
22.1.2004
Praha [BMI sdružení]
Autor: Jaroslav Winter
Konferenci Junior Internet vymyslely samy děti a dětský internetový časopis eZavináč (www.ezavinac.cz) ji spolu s BMI sdružením (www.brezen.cz) poprvé zorganizoval v roce 2000. Řadě účastníků pomohla účast na konferenci v jejich dalším rozvoji. Například Katka Opočenská z Nové Paky po úspěchu v roce 2000 s povídkou o budoucnosti Internetu začala psát nejdříve do několika studentských internetových deníků, později pro herní server Gamez.cz a profesionální projekt Tiscali Games, nyní intenzivně spolupracuje s Českou televizí na přípravě herního pořadu Game Page.
Marek Blahuš ve svých 14 letech představil na Junior Internetu první český WAP vyhledávač CeskyWAP.cz, který nedávno úspěšně prodal komerční firmě. Jan Řežáb vloni jako 15letý předvedl na konferenci čerstvou novinku - portál pro mobilní zábavu Redboss.cz. O rok později spolupracuje s mobilními operátory, jako první začal prodávat mobilní Java hry ze zahraničí českým uživatelům, společně s týmem programátorů řídí vývoj několika Java her pro mobilní telefony a z portálu Redboss.cz se stalo oblíbené místo mobilní zábavy.
Letos bude konference rozšířena také o účastníky ze Slovenska. Její propagace se ujalo bratislavské vydavatelství Perfekt a hlavním mediálním partnerem na Slovensku je časopis pro děti Fifík. Mediálními partnery konference jsou dále Česká škola, Moje 1. noviny, Škola online, Rádio Domino, Dětská tisková agentura a VTM Science. Konferenci přislíbily podpořit cenami pro vítěze a do tomboly společnosti Computer Press, DTP Studio, Microsoft, LangSoft a další.
Účastníci se mohou dostat na konferenci pouze díky zapojení do některé z nominačních soutěží. JuniorText představuje soutěž o nejlepší slohovou práci na téma Internetu a je pro děti do 14 let, stejně jako soutěž JuniorWeb, do které se mohou děti hlásit se svými webovými stránkami. Webík se jmenuje soutěž o nejlepší webové stránky dětských oddělení knihoven. Pro tvůrce do 18 let je určena soutěž JuniorProject, do které lze přihlásit rozsáhlejší webové stránky a internetové projekty. Úspěšní účastníci soutěží budou pozváni na konferenci a vítězové jednotlivých kategorií na ní budou moci prezentovat svoje práce.
V rámci programu budou představeny také některé internetové projekty pro uživatele se zdravotním postižením, svoje stránky přiblíží například nevidomá školačka Katka Svobodová.
Pátý ročník projektu Junior Internet (www.juniorinternet.cz) se uskutečňuje s podporou Evropské unie. Obsah tohoto projektu nemusí vyjadřovat stanovisko Evropské unie či Národní agentury ani nezakládá odpovědnost z její strany.
Junior Internet je jednou z hlavních akcí 7. ročníku projektu Březen – měsíc Internetu. Hlavními partnery BMI 2004 jsou Česká pošta, DIGI TRADE a Stavební spořitelna České spořitelny, mediálními partnery Český rozhlas, ČTK, portál Atlas, deník Právo, vydavatelství Bertelsmann Springer ČR a Vogel Burda Communications, odborným partnerem ICZ, záštitu poskytl primátor hlavního města Prahy Pavel Bém. Podrobnosti o BMI 2004 jsou na www.brezen.cz.