Pouze text - only text Econnect Zpravodajství Informační servis pro NNO
- Kalendář akcí | Práce v NNO | Katalog odkazů | Občan TOPlist
- -
Pouze text - only text
logo Econnectu Informační servis pro NNO
pro registrované uživatele pro novináře pouze text English
- Fundraising
[ nno.ecn.cz > fundraising > Buďte naším partnerem pro přírodu ]
-

 Novinky

 Fundraising novinky granty stipendia dárcovství případové studie literatura

 Právní servis

 Práce v NNO

 Vzdělávání NNO

Buďte naším partnerem pro přírodu

12. 4. 2004 - BRNO [Nadace Partnerství]

Nadace Partnerství – největší česká ekologická nadace – zahajuje kampaň na zvýšení nadačního jmění. Cílem kampaně je do konce roku 2005 získat alespoň 6 milionů korun od firemních dárců. "Využili jsem pobídkového grantu americké nadace Charlese Stewarta Motta, která každou námi získanou částku zdvojnásobí," vysvětluje Miroslav Kundrata, ředitel Nadace Partnerství.

Nadace Partnerství se v situaci, kdy zahraniční dárci odcházejí ze střední Evropy, snaží zajistit budoucnost a trvalou podporu ekologických projektů mimo jiné i z výnosů budovaného nadačního jmění. "Za dobu své existence se Nadace Partnerství stala největším soukromým zdrojem podpory životního prostředí v zemi. Příspěvek k budování nadačního jmění zajistí pokračování její skvělé práce i v budoucnosti," dodává k nabídce Mottovy nadace její prezident William S. White.

Smyslem kampaně však není pouze získat finance, ale kultivovat vztahy mezi neziskovým a podnikatelským sektorem v České republice. "Corporate social responsibility – neboli sociální odpovědnost firem – je ve světě osvědčený koncept a je na čase, ady zdomácněl i v České republice," přeje si Miroslav Kůla, bývalý ředitel ČSA a člen poradního sboru kampaně.

Už v počátcích kampaně se Nadaci Partnerství daří vytvořit partnerské vztahy s významnými firmami, působícími v České republice. "Zaujalo mě, jak Partnerství pěstuje v lidech dlouhodobou odpovědnost k vykonanému dílu a podporuje iniciativu těch, kteří výsledky projektů využijí nejvíc. Nadace Partnerství efektivně podporuje to, co si myslím, že je třeba pro budoucnost dělat. Proto jsem se připojil k projektu Partnerství pro přírodu,“ vysvětluje svůj vztah k Nadaci Partnerství Vratislav Kulhánek, předseda představenstva Škoda Auto, a. s. a předseda poradního sboru kampaně Partnerství pro přírodu.

Nadace Partnerství podporuje projekty nevládních organizací a malých obcí, v nichž je zapojena veřejnost a které pomáhají zlepšovat životní prostředí, chránit rozmanitost přírody a zvyšovat občanskou odpovědnost. "V naší společnosti je zakořeněná představa, že o životní prostředí a ochranu přírody má pečovat stát. Filozofií Nadace Partnerství je, že naše prostředí bude v lepším stavu, když se o něj budou více starat odpovědní občané, vlastníci, obce i podnikatelé," dodává Miroslav Kundrata.

Impulzem k zahájení kampaně byl "pobídkový grant" C.S. Mott Foundation z Flintu v USA, která stála u zrodu Nadace Partnerství v roce 1991 a chce, aby po jejím odchodu zůstaly u nás domácí grantující nadace. Mottova nadace vyčlenila 200 tisíc dolarů k podpoře kampaně na zvýšení nadačního jmění. Každá částka, kterou Nadace Partnerství získá, bude Mottovou nadací zdvojnásobena, a to až do výše šesti milionů Kč. Nadace Partnerství tak o 12 milionů navýší své nadační jmění, z jehož výnosů už 13 let podporuje ochranu přírody, udržitelný rozvoj a občanské aktivity v České republice. Cílem nadace je zvýšit do roku 2005 nadační jmění na 100 milionů Kč.


Radana Blažková

DISKUSE - KOMENTÁŘE:


Služby Econnectu

ToolkitUnavuje vás tvorba www stránek v HTML?
Nemá váš webmaster čas na jejich aktualizaci?
S publikačním systémem TOOLKIT to zvládnete SNADNO, RYCHLE A SAMI:
VYZKOUŠEJTE ZDARMA!
vytisknoutvytisknout
Logo Econnectu Easy CONNECTion - snadné spojení mezi lidmi, kteří mění svět
Webhosting, webdesign a publikační systém Toolkit - Econnect
Econnect,o.s.; Českomalínská 23; 160 00 Praha 6; tel: 224 311 780; econnect@ecn.cz